«Бюрократизм года 2020»

Tēvs ārstējas Onkoloģijas centrā Austrumu slimnīcā. Ārstējošais ārsts nosūtījis tēvu uz starošanu stacionārā, tur pat, tajā pašā slimnīcā. Jau rezervēta vieta un laiki. Bet nepieciešams ģimenes ārsta nosūtījums. Tā ir tikai formāla lieta, jo ārstējošais ārsts jau nosūtījis, bet formāli šāds nosūtījums jāraksta ģimenes ārstam. Šis izraksts prasa vismaz ģimenes ārsta laiku. Cik jauki - tagad ir E-veselība, nekur nav jābrauc. Visiem vajadzētu būt ērti.

Bet, izrādās, ka Austrumu slimnīcas pieņemšanas nodaļā E-veselību atvērt nevar/neizmanto/vispār neesot pieslēgta. Es tā arī nesapratu, kas tieši par problēmu, bet dzirdēju visas trīs atbildes. Es pajautāju, vai tad tiešām neviens dators nav pieslēgts? Nē, neesot. Pieprasa izdrukātu nosūtījumu. Labi, to nosūtījumu paši varam izdrukāt no E-veselības, bet...
1) nosūtījums E-veselībā uz tēva vārda, es nevaru pieslēgties tēva kontam, jo nepieciešams Smart-ID, tēvam ne viedtālruņa, ne Smart-ID.
2) lai tiktu pie tēva konta, nepieciešama pilnvara, kas jāraksta NVD. Tātad, 82 gadus vecs cilvēks jāved rakstīt pilnvaru, lai es varētu izdrukāt nosūtījumu no E-veselības, kurai nevar piekļūt iestāde, kurai tā E-veselība ir domāta. It īpaši covida laikos.
Vēlreiz nācās raustīt ģimenes ārstu un lūgt nosūtījumu uz papīra.
Jautājumi:
1) Kāpēc ģimenes ārsts jāpārslogo ar lieku, pilnīgi formālu papīru izrakstīšanu? Kāpēc jādubulto ārstējošā ārsta nosūtījums, kas jau ir slimnīcas dokumentos, digitāli un uz papīra?
2) Kāda jēga no E-veselības, ja to neizmanto visas med. iestādes un tik un tā jādrukā ārā?
3) Kā ar visiem šiem papīriem un nosūtījumiem (virtuāliem un papīra) var tikt galā vientuļš slims cilvēks gados, ja viņam nav palīga? Ja arī ir palīgs, tad ierobežota piekļuve kontam. Nepieciešama pilnvara. Pilnvara izdrukāt nosūtījumu, kas dubulto jau esošo ārstējošā ārsta nosūtījumu. Absurds.
Es uzskatu, ka ģimenes ārstus nedrīkst izmantot kā sekretārus paīru kārtošanai. Ar to visu varētu tikt galā E-veselība, bet kāda no tās jēga, ja tā nav ērti pieejama ne lietotājiem, ne med. iestādēm?
Сообщайте
Izglītība
Ziņojumu skaits: 1

VID jāsniedz izziņas par to, ko IZM jau zina

Это нужно исправить! Вы проголосовали Balsu skaits: 86

Iestāde: VID

Vidusskolniekam strādājot piem. jūnijs-septembris vai novembris -decembris, VID ar pirmo kalendāro dienu, kura nav jūnijs-augusts, momentā noņem apgādājamā statusu, bet atpakaļ nepievieno, kaut skolēna darba devējs paziņo VID gan par darba uzsākšanu, gan nodarbinātības pārtraukšanu. Vecākam apgādājamo atjauno tikai pēc skolas izziņas saņemšanas, kas, savukārt, ir liekas darbības visiem iesaistītajiem, jo ziņas par faktu, ka skolnieks nav pārtraucis mācības ir pieejamas citās iestādēs. Vecākam jāseko, lai skolēns laicīgi paprasītu skolas lietvedei izziņu ar parakstu, ziņas saturs kādam ir jāsagatavo, jāizdrukā (jo e-parakstu neliek un nesūta nezināmam vecākam), direktoram jāparaksta, jānes mājās, vecākam jāfotografē, jāievieto EDS, VID jāizlasa un jāieliek ķeksis savā sistēmā. Kamēr izziņa nav saņemta VID, vecākam nepiemēro atvieglojumu par apgādājamo t.i. 60 eur/mēnesī paliek valsts rīcībā. Un, ja bērns slims, ja lietvede nav uz vietas? Cik Eur izmaksā lietvedes darbs, direktora darbs, VID speciāls cilvēks jānodarbina? Neloģiska prasība MK noteikumos - iesniegt izziņu VID, ka skolnieks turpina mācīties, pēc tam, kad mācību gada laikā ir strādājis, jo dati ir pieejami VID. Līdz skolēna darba uzsākšanai šī informācija VID bija jābūt zināmai, jo apgādājamais netiek noņemts no apgādības katru gadu 31.05. un izziņas par vidusskolēnu nav jāsniedz katru 1.septembri, bet tiklīdz skolēnam bijušas darba attiecības, nav skaidrs kāpēc VID vairs nevar noteikt, ka skolēns turpina būt skolēns.
(Pašvaldība NĪN aprēķināšanai zina, ka adresē ir skolnieks, VID zina par naudas iemaksu bankomātā, bet nevar uzzināt, ka persona ar konkrētu kodu ir arī skolnieks vai students?)
Papildus - saskaņā ar MK noteikumiem, ja apgādājamais ir iestājies Latvijas augstskolās ir jāsniedz VID izziņa, kas atkal ir slogs gan augstskolai/universitātei, studentam, vecākam, VID, jo ziņas par studentiem ir pieejamas elektroniskās sistēmās augstskolās un IZM.
Rezumējot - izziņu prasīšana un sniegšana VID ir likvidējama, jo vienīgais ieguvējs ir valsts, kas saņem lielāku nodokļu kopsummu, ja nodokļu maksātājs nav laicīgi zinājis vai noorganizējis izziņu par datiem, kuri ir iegūstami iestādēm tiešsaistē apvienojot atbilstošas datu bāzes.